Θέσεις για την Παιδεία
Η Πατρίδα μας κάποτε γέννησε την παιδεία. Σήμερα τη δολοφονεί.
Σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα των ιδρυτών του Συντάγματός μας, στα σχολεία μας σβήνεται συστηματικά ο Χριστός, η Πατρίδα και οι ευγενικές αξίες των παππούδων μας. Όταν δεν διδάσκεις έμπρακτο σεβασμό και ταπεινοφροσύνη, αναγκάζεσαι να μετράς την αύξηση του «μπούλινγκ». Όταν δεν διδάσκεις ολιγάρκεια και εξοικονόμηση, αναγκάζεσαι να κηρύττεις την ανακύκλωση των άπειρων σκουπιδιών. Όταν δεν διδάσκεις φιλότιμο και ελεημοσύνη, παρανοείς με ατελείωτη δικαιωματολογία. Όταν δεν διδάσκεις την ιστορία σου, είσαι υποχρεωμένος να ξαναζήσεις τις μελανότερες σελίδες της.
Μήπως τάχα θυσιάσαμε τον πνευματικό θησαυρό της Ρωμιοσύνης, και έστω κερδίσαμε μάστορες της νέας τεχνολογίας και μελλοντικούς πολίτες με αντίληψη; Το αντίθετο! Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός των νέων μας είναι από τους χειρότερους των ανεπτυγμένων χωρών και διαρκώς χειροτερεύει. Παιδιά ανίκανα να κατανοούν και συνδυάζουν λογικές έννοιες, αποτελούν κίνδυνο όχι μόνο για τη δημοκρατία ως μελλοντικοί πολίτες, αλλά και για την προσωπική και εργασιακή τους ευτυχία. Τα παιδιά μαραζώνουν με άχρηστες και αχώνευτες γνώσεις και με την προοπτική του πτυχιούχου ανέργου, οι γονείς διπλοπληρώνουν για δημόσια και ιδιωτική παιδεία, οι επιχειρήσεις με δυσκολία βρίσκουν νέους ικανούς και φιλότιμους, η πονηρή ξενιτειά περιμένει στη γωνία. Κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για τον εκπαιδευτικό εθνικό διασυρμό μας.
Προστατεύουμε το δικαίωμα των παιδιών στην αγνότητα, την αθωότητα, την καλλιέργεια συμπεριφοράς, αξιών και αρετών, την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, την καλή συμπεριφορά και τις χρηστικές γνώσεις. Φτιάχνουμε δυνατούς χαρακτήρες προάγοντας την ευφυΐα και την ικανότητα όλων.
Βάζουμε φρένο στο συστηματικό έγκλημα δεκαετιών.
- Ως ΝΙΚΗ ιδρύουμε άμεσα το Συνήγορο του Μαθητή. Τέλος στο πάρτυ για τους ιδεολήπτες ινστρούχτορες και τον πνευματικό εκφοβισμό που ασκούν ανενόχλητοι μέσα στις σχολικές τάξεις. Για κάθε περιστατικό εντός σχολικού περιβάλλοντος που θίγει το έννομο συμφέρον μαθητή και γονέα, με άσεμνα θεάματα, εθνομηδενιστική προπαγάνδα ή αντιχριστιανικά κηρύγματα, θα παρέχονται δωρεάν πρακτικές ή και νομικές συμβουλές από ειδικούς της ΝΙΚΗΣ.
Χτίζουμε αδαμάντινη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- Νέα συγγράμματα Γλώσσας, Ιστορίας και Θρησκευτικών.
- Η πολύτιμη Γλώσσα μας αρμόζει να διδάσκεται από τα ωραιότερα κείμενα των λογοτεχνών μας, του Παλαμά, του Παπαδιαμάντη, του Σεφέρη, της Πηνελόπης Δέλτα.
- Αρχαία ελληνικά από το Δημοτικό –όπως κάνουν ξένοι λαοί πιο έξυπνοι από εμάς- παρουσιασμένα με φρέσκο, ζωντανό τρόπο μέσα από μύθους του Αισώπου, αποφθέγματα των σοφών προγόνων μας και Ευαγγελικά κείμενα, με έμφαση στην ετυμολογία.
- Καθιέρωση Σχολικού Ετυμολογικού Λεξικού και επαναφορά της ορθογραφίας. Η δε Γραμματική μπορεί να είναι μεστή και ολιγοσέλιδη.
- Μάθημα Πατριδογνωσίας, που δε μένει σε γενικότητες τόπων, χρόνων και συνθηκών, αλλά εστιάζει σε εμπειρίες –την Παράδοση και τους χορούς μας- αλλά και βίους των προγόνων μας –πώς σκεπτόντουσαν, πώς μιλούσαν, πώς ενεργούσαν ο Μ. Αλεξάνδρος, ο Τσιμισκής, ο Κανάρης, ο Αυξεντίου.
- Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ομολογιακό. Οφείλει να διδάσκεται με σαφή Ορθόδοξη Χριστοκεντρική παιδαγωγία -Ευαγγέλιο της Κυριακής, βίους αγίων, γνώση λειτουργικών μυστηρίων- από ανθρώπους που ενστερνίζονται τις αξίες αυτές. Η ύλη και οι διδάσκοντες ανήκουν στην ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, αλλά με υπεύθυνη έγκριση από την Εκκλησία της Ελλάδος –ισότιμα και δημοκρατικά, όπως ήδη συμβαίνει για τους διδάσκοντες θρησκευτικά στα εν Ελλάδι σχολεία όλων των άλλων θρησκευτικών κοινοτήτων.
- Η ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εισαγωγή στο θεσμό της οικογένειας, ως το ζωτικό κύτταρο της κοινωνίας μας, είναι το θεμέλιο ενός υπουργείου Εθνικής Παιδείας που θέλει να τηρεί την συνταγματική αποστολή του και διαφυλάσσει ανόθευτο το δικαίωμα της σιωπηρής πλειοψηφίας των Ελλήνων Ορθοδόξων γονέων, να αναθρέφουμε τα τέκνα μας σύμφωνα με τις πεποιθήσεις μας.
- Διδακτική προτεραιότητα στη χαρά της ενωμένης οικογένειας κατά το αιώνιο πρότυπο «μπαμπάς-μαμά-παιδιά», στη συζυγία ως τρόπο τελειοποίησης του χαρακτήρα, στην εγκράτεια, στην αξία του αγεννήτου παιδιού, στην κρυστάλλινη αλήθεια της βιολογίας των δύο διαφορετικών φύλων.
- Δημιουργία υποχρεωτικής Σχολής Γονέων με την παροχή έγκριτων πρακτικών συμβουλών που θα μπορούν να ανταποκρίνονται στις γνωστικές απορίες σεξουαλικής αγωγής κάθε παιδιού σύμφωνα με το δικό του επίπεδο. Οι γονείς είναι τα κατεξοχήν πρόσωπα που μπορούν να δώσουν με τον ορθότερο τρόπο τις αρχές στα παιδιά τους, αρκεί να λάβουν τη σωστή καθοδήγηση.
- Αναδιάρθρωση όλης της ύλης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στη θέση του σημερινού βομβαρδισμού των μαθητών με πληθώρα άχρηστης πληροφορίας, εισάγουμε νέα μαθήματα Λογικής, Πρακτικής Οικονομίας και Οικοκυρικών, Φύσης και Υγείας –με συστηματική επαφή με τη φύση και δενδροφυτεύσεις, μαθαίνοντας πρώτες βοήθειες, μαγειρική, βασική αυτοάμυνα και επιβίωση, βασική υγιεινή. Βιωματικά διδάσκουμε τη φιλανθρωπία με συστηματικές επισκέψεις αγάπης σε γηροκομεία και ιδρύματα.
- Σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός σημαίνει χαρούμενοι άνθρωποι, που ξέρουν ότι θα αγαπούν την εργασία τους. Τεστ αναγνώρισης κλίσεων για όλα τα παιδιά, όπως στα προηγμένα ιδιωτικά σχολεία. Τμήμα επαγγελματικού προσανατολισμού σε κάθε σχολείο, με επισκέψεις καταξιωμένων επιστημόνων, επαγγελματιών, ανθρώπων της προσφοράς, που να εμφυσούν στα παιδιά την αξία της εργασίας και του κόπου για να πετύχουν τα όνειρά τους. Αντίστοιχη παρουσίαση παραδειγμάτων προς αποφυγή –ανθρώπων που χάλασαν τη ζωή τους με αυταπάτες εύκολου χρήματος και σήμερα παλεύουν με ασθένειες, εθισμούς, φυλακή, κατάθλιψη. Να μάθουν τα παιδιά μας, σωστά και υπεύθυνα, τους δρόμους της Αρετής και της Κακίας που ανοίγονται μπροστά τους.
- «Ἐκ τοῦ ὁρᾶν τό ἐρᾶν». Η κόσμηση των αιθουσών με κάδρα ηρώων και αγωνιστών, η εκκίνηση κάθε εβδομάδας με έπαρση Σημαίας και τον Εθνικό μας Ύμνο, η τιμή στους Τρείς Ιεράρχες, η σοβαρότητα και αξιοπρέπεια που αρμόζει στις Μαθητικές Παρελάσεις, η αναβάθμιση του δασκάλου στο δημοτικό άνω των τεχνολογιών, ώστε να ξαναποκτήσει η σχέση δασκάλου και μαθητή την ιερότητά της.
- Αντικατάσταση της πειραματικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης –που μαγαρίζει την παιδική αθωότητα επιφέροντας αποδεδειγμένα καταστροφικά αποτελέσματα σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες όπου εφαρμόστηκε- με υποχρεωτική Σχολή Γονέων, στους οποίους η Εθνική Παιδεία οφείλει να δίνει τα εφόδια να συμβουλεύσουν σωστά, υπεύθυνα και διακριτικά τα παιδιά τους.
- Εστιάζουμε στους εκπαιδευτικούς. Η επιθεώρηση των συνθηκών και της ποιότητας διδασκαλίας στην καθημερινότητα των τάξεων πρέπει να ξανατεθεί σε μία σοβαρή βάση. Μέσα από ενιαίες πανελλαδικές ηλεκτρονικές εξετάσεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εντοπίζονται οι αποτελεσματικοί διδάσκοντες και επιβραβεύονται επιπρόσθετα.
Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: λιγότερο άγχος, περισσότερη ελευθερία στο μαθητή
- Προπαρασκευαστικό διατμηματικό έτος απευθείας στην Σχολή προτίμησης – ως ενδιάμεσο σταθμό ανάμεσα στο Σχολείο και το Πανεπιστήμιο. Σταματά το χάος του «μπαίνω σε όποια σχολή φτάσουν οι μονάδες μου», και καλλιεργείται ορθότερη επιλογή μετά από τις εξετάσεις του πρώτου έτους
- Οικονομική ενίσχυση για το προπαρασκευαστικό έτος φοίτησης σε Σχολές εκτός πόλης κατοικίας, ώστε κανένα όνειρο να μην κόβεται.
- Η στενή συνεργασία Υπουργείων Παιδείας και Εθνικής Άμυνας θα εγγυηθεί στο νέο φοιτητή ότι, με το πέρας των εξετάσεων για τα ΑΕΙ, η θητεία στα όπλα αποτελεί φυσική και αναπόσπαστη εκπαιδευτική προέκταση που παρέχει η Πατρίδα σε ικανότητες και ειδικότητες.
- Ειδικές ξεχωριστές εξετάσεις για Θεολογικές σχολές. Η Εκκλησία πρέπει να επωμισθεί την ευθύνη της άρτιας και ποιοτικής εκπαίδευσης όσων θα κληθούν να υπηρετήσουν την κοινωνία μας ιερουργώντας στους ιερούς ναούς και θεολογώντας στις σχολικές τάξεις.
- Διακριτή ομοίως διαδικασία χρειάζεται για την είσοδο στις Στρατιωτικές σχολές. Οι άνθρωποι που θα σταθούν στις πολεμίστρες των ενδόξων προγόνων μας και θα τηρήσουν το «τὴν πατρίδα οὐκ ἐλάσσω παραδώσω» είναι σημαντικό να συνδυάζουν ενισχυμένες ικανότητες και αντίληψη που υπερβαίνει το προφανές του να μαζεύουν μόρια για μια «εξασφαλισμένη καριέρα».
Κοντά στους Γονείς, κάνουμε τη διαφορά στην τεχνολογία και τις ιδιαίτερες ανάγκες
- Ειδική μέριμνα για τον αυτισμό, με δωρεάν ολοκληρωμένη στήριξη των οικογενειών για την μείωση των συμπτωμάτων και το χαρούμενο μεγάλωμα των παιδιών τους.
- Ίδρυση ειδικού σχολείου για «χαρισματικά» παιδιά προηγμένης ευφυίας.
- Ειδική μέριμνα ολοήμερων δραστηριοτήτων και φύλαξης παιδιών για μονογονεϊκές οικογένειες και ανύπαντρες μητέρες. Η στήριξη των γεννήσεων και η προστασία της μητρότητας είναι ύψιστο δείγμα έμπρακτου πολιτισμού και σεβασμού στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
- Επαναφορά των σχολικών στολών – δεν κάνουν λάθος τα ιδιωτικά σχολεία σε όλον τον κόσμο (όπου στέλνει τα παιδιά της και η πολιτική και επιχειρηματική ελίτ) να διαθέτουν στολές που δίνουν υπόσταση, κύρος και χαρακτήρα στα παιδιά.
- Ειδικά σχεδιασμένα κινητά για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, με ελαχιστοποιημένη ακτινοβολία, ελαχιστοποιημένο κόστος, και κλειστό περιεχόμενο που θα εξυπηρετεί βασικές λειτουργίες επικοινωνίας με γονείς – συμμαθητές, ασφαλή πρόσβαση σε συγκεκριμένες περιοχές του διαδικτύου χωρίς μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και τίθεται στην ουσιαστική υπηρεσία της εκπαίδευσης με χρήσιμες πληροφορίες και εφαρμογές.
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Δωρεάν και Δημόσια για τον Έλληνα πολίτη, Μοχλός ανάπτυξης για την Οικονομία, Ασφαλής εμπειρία για τον Φοιτητή.
- Η τριτοβάθμια εκπαίδευση οφείλει να παραμείνει δωρεάν και δημόσια για τους Έλληνες πολίτες, με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό από προσωπικότητες ευρύτατης αποδοχής στην Ελλάδα και διεθνώς.
- Τα Πανεπιστήμιά μας μπορούν να παράξουν έσοδα: Με δημιουργία Μεταπτυχιακών Τμημάτων σε όλες τις σχολές, με προσέλκυση ξένων και ομογενών φοιτητών σε κοινά (με ξένα Πανεπιστήμια) ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά προγράμματα, αλλά και συμμετέχοντας δομημένα στην Έρευνα και Ανάπτυξη του Ελληνικού και διεθνούς επιχειρηματικού κόσμου.
- Θέσπιση «Ασπίδας του Φοιτητή» για δικαιοσύνη, ασφάλεια και συμβουλευτική για τους φοιτητές:
- Κατάργηση της εμπαθούς συνήθειας ορισμένων καθηγητών να κόβουν συστηματικά στις εξετάσεις φοιτητές χωρίς ουσιαστικό λόγο. Ταυτόχρονα, θα αποκτήσει νόημα η υποχρεωτική παρουσία φοιτητών στα μαθήματα, όπως και ο μέγιστος χρόνος φοίτησης.
- Ειδική πρόνοια για εμπερίστατους φοιτητές. Κανείς να μην κόβει τα φτερά μίας καλύτερης ζωής του λόγω μίας προσωπικής, οικονομικής ή οικογενειακής δυσκολίας.
- Το πανεπιστημιακό άσυλο αφορά στην ελευθερία έκφρασης και δεν είναι ανεκτό ως αιτία παραβατικότητας, εκφοβισμού των φιλήσυχων φοιτητών και παρεμπόδισης της διδασκαλίας. Κανείς υπεράνω του νόμου.
- Αξιολόγηση Σχολών και προγραμμάτων με βάση την επαγγελματική απορρόφηση των αποφοίτων τους. Κάθε σχολή με ενεργό κέντρο για συμβουλευτικές υπηρεσίες ακαδημαϊκών υποτροφιών, ερευνητικών προγραμμάτων και επαγγελματικού προσανατολισμού.