Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα

Αναλυτικές Θέσεις Πολιτικής Προστασίας
Η Πολιτική Προστασία είναι αρμόδια για το σχεδιασμό και την άρτια οργάνωση σε θέματα πρόληψης, ενημέρωσης και αντιμετώπισης πάσης φύσεως καταστροφών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, προβλέποντας, ακριβή ανάλυση κινδύνου , ανά περιοχή.
Η μεγάλη καταστροφή της Θεσσαλίας ανέδειξε τα μεγάλα κενά και τις ελλείψεις που είχε το Υπουργείο Πολιτικης Προστασίας, και όλη η κρατική μηχανή. Οι τεράστιες ελλείψεις σε εναέρια και επίγεια μέσα, έμψυχο ανθρώπινο δυναμικό , τα υπάρχοντα αποτελεσματικά ή ελλειπή επιχειρησιακά σχέδια όπως αποδείχθηκε, μας δείχνουν,πως το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση ,πέραν της υπάρχουσας καθώς και μια γενική αναδιοργάνωση.
Η υγειονομική λεγόμενη πολιτική κρίση , με τους αχρείαστους επικίνδυνους εγκλεισμούς , την ανεξέλεγκτη, και ανέλεγκτη παροχή των πειραματικών σκευασμάτων σε όλο τον πληθυσμό εως και τα μικρά παιδιά, χωρίς επαρκή τεκμηριωμένη επιστημονική μελέτη και έγκριση , επέφερε πολλές απώλειες ζωής, βάσει πολλών τεκμηριωμένων διεθνών μελετών. Παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του Πρωθυπουργού και Υπουργού της Πολιτικής προστασίας πως τα πειραματικά σκευάσματα θα ..ήταν απολύτως ασφαλή, αποδείχθηκε πέρα ως πέρα αναληθής και τα σκευάσματα αποδείχτηκαν επικίνδυνα!
Οι πολλές ανεπάρκειες, και το μεγάλο έλλειμμα προετοιμασίας, της πολιτείας ,για την ορθότερη αντιμετώπιση όλης της υγειονομικής κατάστασης, έφερε τα χειρότερα στατιστικά αποτελέσματα , απωλειών ζωής ,σε σύγκριση με την ευρωζώνη.
Μια μεγάλη έρευνα και η απόδοση ευθυνών σε όσους συνέπραξαν στα παραπάνω σοβαρά ποινικά εγκλήματα, θα πρέπει να πάρουν τον δρόμο της δικαιοσύνης.
Είναι χρέος, να αναλάβει το Υπουργείο πολιτικής προστασίας , το Υπουργείο Δικαιοσύνης ,και το Υπουργείο Προστασίας του πολίτη, μια σε βάθος έρευνα μεγάλης κλίμακας.
Χρήζουν αναθεωρήσεις και τροποποιήσεις, σε ορισμένα σχέδια της Πολιτικής Προστασίας για μεγαλύτερη ετοιμότητα, οργάνωση, σχεδιασμό και πρόληψη όλων των πιθανών καταστροφών και σοβαρών κινδύνων. Τα Γενικά Περιφερειακά και τοπικά σχέδια για την πρόληψη και την προστασία πολιτών καθώς και την διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων που προκύπτουν από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές αλλά και πραγματικές υγειονομικές κρίσεις θα πρέπει να εκτιμώνται αναλύονται υλοποιούνται από όλους τους κρατικούς και εμπλεκόμενους φορείς, κάθε περίοδο. Αυτά επηρεάζονται και τροποποιούνται ανάλογα με την, έγκριτη και έγκυρη ,επιστημονική εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία και την στατιστική .
Τα Γενικά Σχέδια καταρτίζονται και τροποποιούνται ανάλογα με την ,επιστημονική εκτίμηση κινδύνου , κεντρικά από τη Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας. Τα αντίστοιχα Περιφερειακά και Τοπικά Σχέδια καταρτίζονται επικαιροποιούνται από την Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών και τα Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας των Δήμων, αντίστοιχα. Στην εκτίμηση κινδύνου εστιάζεται, παρακολουθείται, αναλύεται, προστίθεται και το εύρος της αστάθειας της γεωπολιτικής ,της γεωστρατηγικής, καθώς και η κατηγορία και το μέγεθος του κινδύνου.
Οι διαδικασίες για τη λήψη απόφασης οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών για λόγους προστασίας της ζωής ή της υγείας τους, από εν εξελίξει ή από επαπειλούμενο κίνδυνο ή απειλή θα ειδικεύονται ανά Δήμο ,ανά περιοχή ,ανά κατοικία με προενημέρωση των κατοίκων βάση των αναθεωρημένων σχεδίων .
Ο συντονισμός όλων των Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης ∆ιοίκησης για την εξασφάλιση της ετοιμότητας, την αντιμετώπιση των καταστροφών και την αποκατάσταση των ζημιών , θα πρέπει να είναι διαρκής αγώνας όλων και να συνδυάζεται με ετήσιες ασκήσεις ετοιμότητας. Η προετοιμασία των πολιτών με προμήθειες ξηράς τροφής και νερού για ετοιμότητα μιας πιθανής καταστροφής, θα πρέπει να αναθεωρηθει και να αυξηθεί σε ελάχιστη κλίμακα 7ήμερου . Η λίστα των υλικών και μέσων προετοιμασίας, για πιθανές καταστροφές η εκπαίδευση και ενημέρωση των πολιτών θα πρέπει να είναι μια διαρκή μέριμνα του υπουργείου πολιτικής Προστασίας και όλων των εμπλεκομένων φορέων ,με αναβάθμιση των Εθελοντών Διασωστών ,και γενικά του Εθελοντισμού.
Στα σχέδια πολιτικής Προστασίας στους Δήμους , γίνονται οι απαραίτητες περιοδικές ενημερώσεις ,σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και περιοδικές ασκήσεις ετοιμότητας με συμμετοχή ,πολιτών , καμπάνια Πανελλαδικής ενημέρωσης και ταχύρρυθμης εκπαίδευσης.
Η πρόληψη η σωστή ενημέρωση , η προετοιμασία ,σώζει ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. Αρχικό πρόταγμα της πολιτικής προστασίας, είναι η πλήρης απεξάρτηση από την γάγγραινα της κομματοκρατίας και από κάθε έμμεση πολιτική σκοπιμότητα.
Στην νέα δομή συνίσταται η φυσική ηγεσία των υφισταμένων μέχρι του Υπουργού ,να είναι πλήρως καταρτισμένη στη Διαχείριση κρίσεων και στην πολιτική προστασία με ιδιαίτερες γνώσεις. ικανότητες και επάρκεια .
Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας είθισται να προέρχεται από τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Ο Αναπληρωτής Γραμματέας από τα Σώματα Ασφαλείας.
Οι Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας Περιφερειών, με τις Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένων ∆ιοικήσεων και οι ΟΤΑ εντάσσονται σε ετήσιο πρόγραμμα εκπαιδεύσεως και Γενικών συγχρονισμένων ετήσεων Ασκήσεων .
Εισαγωγή νέων τεχνολογικών εργαλείων και νέων τεχνολογιών επιτήρησης, όπως drones διαφορετικού τύπου και επιχειρησιακής φύσεως όπως παρατήρησης, έρευνας πυρόσβεσης , διάσωσης , και άλλα συστήματα αυτοματοποιημένης παρακολούθησης. Υπάρχει άμεση ανάγκη προμήθειας περαιτέρω εξοπλισμού πέρα των προβλεπομένων από το σχέδιο ΑΙΓΙΣ, για την πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα όλων .
Περαιτέρω οργάνωση και ενίσχυση του ΤΕΣΟΠΠ στους Δήμους, με πυροσβεστικό ελάχιστο εξοπλισμό και άλλα μέσα πρόληψης παρατήρησης, έρευνας πυρόσβεσης , διάσωσης , με σκοπό την επικουρική επέμβαση στα πρώτα δευτερόλεπτα και λεπτά κάθε εστίας φωτιάς, η άλλου κινδύνου ,με ειδική στελέχωση ,∆ιασωστών ,Εθελοντών πυροσβεστών,Εθελοντών με, εξοπλισμό και οργανόγραμμα .
Αναβάθμιση των Δασαρχείων ,με εκπροσώπηση στα επιχειρησιακά κέντρα.
Νέα σχέδια για τις αντιπυρικές ζώνες.
Αρχική ανάπτυξη ειδικού Κέντρου έρευνας, κατασκευής ,εκπαίδευσης, νέων τεχνολογιών ηλεκτρονικών και επικοινωνιακών συστημάτων , μέσων πρόληψης, επιτήρησης και επέμβασης. Αυτή μπορεί να συνδυαστεί, σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια.
Αναμόρφωση όλων των επιχειρησιακών σχεδίων και κανονισμών ,σε συνεκπαίδευση και συνεργασία με την Πολιτική Άμυνα.
Προσήλωση στις ιδιαιτερότητες της εγχώριας κατάστασης ,με διαρκή παρακολούθηση στην διεθνή εξέλιξη.
Απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών μέσω ενός σύγχρονου μοντέλου Πολιτικής Προστασίας σε όλους τους φορείς και τομείς.
Ενίσχυση της ψηφιοποίησης σε όλα τα επίπεδα και ένα σύγχρονο δίκτυο , ασύρματων και ενσύρματων επικοινωνιών και αναμεταδοτών.
Πραγματοποίηση ετήσιων ασκήσεων σε ακραία σενάρια κρίσης και προσομοιώσεις έκτακτων καταστάσεων με συμμετοχή των εμπλεκομένων.
Ανάπτυξη υψηλού ηθικού , τήρηση της Επαγγελματικής Δεοντολογίας με την ύψιστη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων στις Ένοπλες Δυνάμεις ,Σώματα Ασφαλείας ,Μονάδες Υγείας, ΕΚΑΒ, Ο.Τ.Α. με όλες τις λοιπές δημόσιες Υπηρεσίες.
Άμεση, υλοποίηση της σύστασης των δεκατριών «Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας» (ΠΕΚΕΠΠ), ενός για κάθε Περιφέρεια της χώρας, ως ευέλικτων επιχειρησιακών δομών συντονισμού πολιτικής προστασίας, προβλέφθηκε αρχικά στον ν. 4662/2020 (άρθ. 3, 17-18) για τον «Εθνικό Μηχανισμό ∆ιαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων» και στη συνέχεια στον ν.5075/2023 (άρθ. 13-14) για την «Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας».
Η καθυστέρηση έως σήμερα, λειτουργίας των ΠΕΚΕΠΠ ,είναι ξεκάθαρο πως αδρανοποιεί ουσιαστικά και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των «Περιφερειακών Πλαισίων ∆ιαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης» (Π∆ΕΑ) ,με αποτέλεσμα συνέπεια όπως διαφαίνεται να απωλεσθούν κονδύλια από το «Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας»
Θέματα Μέριμνας Προσωπικού :
Διαχείριση Προσωπικού ,βάση οικογενειακής κατάστασης αναγκών ιδιαιτερότητες και Βελτιστοποίηση των μετακινήσεων του, καθώς απόλυτη αξιοκρατία στο σύστημα κρίσεων-προαγωγών του ,βάση πάντα των υπηρεσιακών αναγκών .
Προσλήψεις νέου απαιτούμενου προσωπικού, σε Πυροσβεστική με Προτεραιότητα ,από τους εποχικούς πυροσβέστες, στις περιοχές με αυξημένες ανάγκες, και ενίσχυση της παρουσίας στις νευραλγικές περιοχές υψηλής επικινδυνότητας.
Επανεξέταση σε βάθος για επαναφορά 8ωρης υπηρεσίας .
Αναγνώριση ανθυγιεινής εργασίας και επικινδυνότητας του επαγγέλματος των στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος .
Μέριμνα για Στέγαση των Πυροσβεστών όπου και αν υπηρετούν, η οικονομική ενίσχυση αυτής . Ιδιαίτερα στα νησιά όπου δεν βρίσκουν σπίτια για ενοικίαση, συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις ,και το Υπουργείο Τουρισμού.
Νέο ενιαίο καθολικό μισθολόγιο σωμάτων ασφαλείας ,προσωπικού με γενναίες αρχικές αυξήσεις , με ισομερή μερίσματα, αποζημίωση και αυξημένα επιδόματα ανάλογα την ειδικότητα ,τον χρόνο στην πρώτη γραμμή , με ευρύτερο ,γενικό οικονομικό σχεδιασμό.